Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zaczyna się produkcja pierwszej lokomotywy D9-9000 HP Siemensa dla Indii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
01-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zaczyna się produkcja pierwszej lokomotywy D9-9000 HP Siemensa dla Indii
fot. Siemens Mobility
Premier Indii Shri Narendra Modi zainaugurował produkcję pierwszej z nowych lokomotyw elektrycznych D9 o mocy 9000 KM w fabryce Indian Railways w Dahod w stanie Gujarat. Po przyznaniu firmie Siemens Mobility kontraktu na projekt, inżynierię, produkcję i konserwację 1200 lokomotyw elektrycznych o mocy 9000 KM fabryki Siemens w Nashik, Aurangabadzie i Bombaju rozpoczęły produkcję kluczowych komponentów projektu, a ostateczny montaż odbywa się w fabryce Indian Railways w Dahod. Najnowocześniejszy zakład w Dahod, zbudowany w rekordowym czasie poniżej dwóch lat, jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania, w tym szkolenia z zakresu bezpieczeństwa oparte na wirtualnej rzeczywistości, symulator lokomotywy oraz lokomotywy manewrowe zapewniające sprawny ruch wagonów.

– Wizyta premiera Modiego stanowi dumny kamień milowy w naszych staraniach o dostarczenie 1200 wysokowydajnych lokomotyw elektrycznych dla Indii. Po dwóch latach intensywnych prac projektowych, inżynieryjnych i międzynarodowej współpracy wkraczamy teraz w fazę pełnej produkcji – nasze zespoły w Nashik, Aurangabadzie, Bombaju i Dahodzie sprawiają, że ta wizja staje się rzeczywistością. Lokomotywa D9 jest symbolem zrównoważonego postępu i zwiększy udział transportu kolejowego w jednym z największych rynków transportu towarowego na świecie. Lokomotywy te mogą zastąpić nawet 800 000 ciężarówek i zmniejszyć emisję CO₂ o ponad 800 milionów ton w całym cyklu życia. Wspólnie z Indian Rail ustanawiamy nowe standardy w zakresie wydajności kolei i zrównoważonego rozwoju środowiska – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Każda z 1200 lokomotyw o mocy 9000 koni mechanicznych osiąga maksymalną prędkość 120 km/h. Lokomotywy, które mają uciąg 5800 ton, zostały zaprojektowane do wydajnego transportu towarów w rozległej sieci kolejowej Indii.

Siemens będzie również odpowiedzialny za konserwację tych lokomotyw przez cały okres ich eksploatacji, wynoszący 35 lat. Lokomotywy są wyposażone w platformę Railigent X firmy Siemens do konserwacji predykcyjnej, która zapewnia najwyższą dostępność i wydajność. Zaawansowane cyfrowe systemy śledzenia, system bezpieczeństwa Kavach oraz ekologiczna technologia napędu sprawiają, że lokomotywy te są wzorem nowoczesnego transportu kolejowego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom zainwestuje blisko 0,5 mld zł w Polsce

Tabor i technika

Alstom zainwestuje blisko 0,5 mld zł w Polsce

Alstom 28 maja 2025

Railjety ÖBB przejdą modernizację [wizualizacje]

Tabor i technika

Railjety ÖBB przejdą modernizację [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 05 maja 2025

Bawaria stawia na wodór. Mireo Plus H już w produkcji

Innowacje

Bawaria stawia na wodór. Mireo Plus H już w produkcji

Mikołaj Kobryński 29 kwietnia 2025

Raport taborowy. Kontrakty za 13 mld zł w 2024 r.

Tabor i technika

Raport taborowy. Kontrakty za 13 mld zł w 2024 r.

Michał Grobelny 21 kwietnia 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom zainwestuje blisko 0,5 mld zł w Polsce

Tabor i technika

Alstom zainwestuje blisko 0,5 mld zł w Polsce

Alstom 28 maja 2025

Railjety ÖBB przejdą modernizację [wizualizacje]

Tabor i technika

Railjety ÖBB przejdą modernizację [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 05 maja 2025

Bawaria stawia na wodór. Mireo Plus H już w produkcji

Innowacje

Bawaria stawia na wodór. Mireo Plus H już w produkcji

Mikołaj Kobryński 29 kwietnia 2025

Raport taborowy. Kontrakty za 13 mld zł w 2024 r.

Tabor i technika

Raport taborowy. Kontrakty za 13 mld zł w 2024 r.

Michał Grobelny 21 kwietnia 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5